måndag 16 februari 2009

*Bara en stor suck*

Usch..det är tråkigt...Vad gör folk egentligen när dom är arbetslösa...??? Jag går mest runt och suckar och irriterar mig på a-kassa och regeringen känns det som... Har i och för sig varit och handlat rengöringsmedel idag...=)


Fatta detta.. Om man blir uppsagd pga arbetsbrist så får man en veckas karens hos a-kassan, hos a-kassan räknas en arbetsvecka med 5 dagar, dvs man får betalt måndag-fredag helgerna är alltså inget värda, när dom ska betala UT pengar..MEN om man får karens då räknas en arbetsvecka med 7 dagar. Hmm, för mig OLOGISKT!! VARFÖR??? Jag ringde a-kassan idag och fråga varför jag bara fick betalt för 3 dagar... Svaret var att REGERINGEN hade bestämt att så var det, när jag suckade åt det, fick jag svaret -det är lika för alla... Men varför det visst hon inte..vad förvånad jag blev att hon inte visste..(NOT)
Jaja nog om skithuvuna på A-kassan mm.

Jag har faktiskt knåpat ihop 3ansökningar idag...Inte illa, va?!


Sitter och väntar på att klockan ska bli ca 22:00 eller nå, ska åka och hämta Jesper, han spelar poker ikväll..Vore ju kul om han fick vara kvar till tolv iaf, men det räknar jag aldrig med..hihi vad elak jag är..Är han kvar längre än elva så brukar han vinna pengar..Men jag tycker det är ganska skönt att åka vid tio tiden iaf, är så mycket vilt på vägen till A-sund. och så vill jag inte köra när jag är allt för trött..

Varför funkar inte mina animerade bilder..*daaa*

Nu ska jag nog lägga en spindelharpa..Sen blir det tv resten av kvällen..

Kramar Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar