torsdag 2 september 2010

Ont, höst och en död tupp

Har just kommit hem från en 60minuter lång massage, STEL var väl förnamnet, ONT nu kan väl vara efternamnet...=) Min arm= ont... Menmen, blir väl bättre får jag hoppas... Är iaf skönt att bli av med lite spänningar.. Så nu har jag resten av dagen att hitta på nåt trevligt, blir ev en promenad i skogen, kanske plocka lite svamp=) Solen skiner och det är en väldigt blå himmel...Nice, me like...

1 sempember igår, nu är det höst... I morse hade man visst fått skrapa rutor på bilen..Lite halv mysigt, fast frågan är ju om man verkligen tycker det är lika mysigt om nån månad?! Tror kanppast det...Brrrr... Blir att tända en brasa idag med..Höra hur det smattrar och sprakar i kakelugnen hur mysigt som helst=)

Nu är vi en tupp mindre..=( Igår fick vi ta ihjäl den finaste tuppen..Lite sorgligt...Men han var SÅ kaxig mot dom andra, levde rövare där inne, hade hackat en av dom andra tupparna i benet och huvudet det var inte speciellt trevligt med allt blod som skvätt på pinnar, spån och foderautomat... Men HAN var finast....=( Så stor och fina fjädrar...menmen nu har vi fyra kvar det räcker... Lite nytta gjorde han iaf, nu slapp räven/vargen gå hungrig...

Hmm, börjar fundera på om Albin är sjuk...Inte bra...Lillkillen sover ovanligt mycket, skäller inte som vanligt och ser lite ledsen ut..=( Funderar på om han kan ha fått nå skit från en fästing...INTE bra...Får se om han är lika hängig imorgon då får det bli ett samtal till vetrinären...=( Nu ligger han i tvättstugan och vilar, kollar inte ens på Asta som leker framför han...Min lillAbbe.....

Nähä, om jag skulle hänga lite tvätt sen hitta på nå...Vore bra om posten kom lite tidigare idag, Jeppe har ju beställt massa saker till sina höns, då skulle ja ju kunna åka och hämta dom...När jag ändå ska iväg och handla tänkte ja..Jaja vi får se...Annars blir det en annan dag...

På onsdag ska jag ev och kolla på ett fotbollslag i F-rödja...Få se hur det blir, kanske leklira lite med dom..=) hihihi...Kommer känna mig SÅ gammal...=) Stel och långsam, Malin= NO kondis alls...

SÄTTA FART va det ja....Hmmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar