tisdag 12 oktober 2010

Hösthöst..

Shit vilka fina dagar vi har nu, hösten är hel skön i år ju=)
Igår sågade jag ner vårt äppelträd, såg ut som värsta kråkbot, så alla döda grenar sågades bort tillsammans med en del friska e klart, men nu ser det mer ut som ett hmm, träd iaf... Frågan är ju då vem som vill ta hand om det som ligger på marken?! *puh* har fyllt släpet och det finns fortfarande massa grenar och kvistar kvar...=) Egentligen hade jag bara velat göra ETT (1 ) snitt och poff så hade skiten varit väck....=)

I förmiddags så tog jag ännu ett träd och kapade, det ska dock BORT, fet bort aså!! är bara en kal stam just nu, Jeppe får ta motorsågen sista metern, orkar inte handsåga den.... Hade tänkt åka till svärpärona och hämta hem röjsågen och ta tag i resten av baksidan, men min axlar är lite ömma, så vet inte om jag gider....(orkar) Som tur är, är Jeppe ledig på fredag o lördag, sååå kanske vi hinner få bort en del... Vore så bra!!!

Fredag kväll ska vi ut och äta med Rask & Maria, ska bli SÅÅÅ kul...=) 4-rätters middag blir det från hmm, tror det heter nåt med ----- Grön--- Skafferi....... Jaja ligger iaf mittemot Strömpis och har mat som är lokalproducerad. KulKULkUl KuL......

Jag är stolt!!!! Här om dagen kom "Gårdshunden" (ras tidningen) vem stod med på plats nr:13 i Årets utställningshund (unghund) !!!!??? Albinbalbin!!!! Lilla sötastebästaste Albin är klart!!! Gissa om jag blev förvånad!! öööö JAAA!! Men glad och stolt...hihi



Ha´re bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar