söndag 17 oktober 2010

Hösten är härlig

Hösten är härlig, speciellt i år när solen är framme nästan varje dag=) Me like... Hade tyvärr snöat i Arboga i fredags, och snö vill ja INTE INTE INTE ha..

Jeppe har varit ledig fredag-söndag, så underbart, och mycket har det hunnits med...=) Herregud vad ris vi kört bort, typ 7-8 lass har dragits ner till rishögen... Jag har gått med röjsågen och röjt sly och i fredags fortsatte Jeppe och röjde lite träd, sen fick motorsågen tugga lite oxå=) Såga ner lite plommonträd, och gallrade ytterligare i äppelträdet... Hönshuset har blivit vintersäkrat och takpannorna som någon staplat längs väggen på lillstugan har fått flyttat in i "garaget", ser lite mer välskött ut när saker och ting inte ligger överallt runt hus och lada...*suck* Förstår inte att man vill ha det så, sååå mycket skit som vi kört bort härifrån sen vi flytta in, är säkert saker som legat kvar sen förrförra ägaren hade det, eller vad vet ja...=)

Idag har min rygg inte mått så bra, jag har ont i hela nedre ryggen ingen rolig smärta vill ja lova...Så dagen har varit ganska lugn för min del, tur Jeppe har fått hjälp av S-O...Själv körde jag bort lite löv och små kvistar som låg i högar, sen gick Asta och jag en promenad som kunde slutat illa egentligen...En del människor ska INTE ha hund, gick ute på vägen skulle gå vår vanliga runda och grannens mindre glada schäfer kommer i full fart mot oss, som tur hann jag lyfta upp Asta, är VÄLDIGT glad att jag inte tog med mig Albin...

Eftersom Schäfern och Albin inte kommer överens, men vad gör man om man har sin hund i koppel och en stor hund typ anfaller??? Jag skrek "GÅ HEM MED DIG!!!!!" han har dock bitit en tjej som gick förbi med sin hund.... Nu gick ju allt iaf bra!!!! Han kom t.om efter mig i bil och fråga hur det gick, aså inte schäfern utan hans ägare (;) ) Bra gjort från en som slutat hälsa på oss, av nån anledning (?).... Men han blev nog nervös då han är anmäld för den gången hunden bet en annan.... Menmen....

I fredags var vi på Rosengrens skafferi och åt med Rask & Maria, MYCKET trevligt, blev först ett glas vin på Bishop för Maria och mig, och öl åt pojkarna (vad annars?) Ett glas fick räcka, jag skulle ju faktiskt köra, men satan vad gott det va!!=) Ville ha mer.....=/ Sen knata vi ner mot Rosengren, där bjöds det på 4-rätters middag. Förrätten= Gaspartzo (stavning?) Varmrätt= Rökt nötkött, potatisbakelse med chevré karl-johan svampstuvning(tror ja de va) och rödvinssås av Grythyttans Jaktvin...SÅ UNDERBART gott!!! Sen fortsatte det med en ost"tallrik" med olika ostar och 2 olika marmelader desserten= Chokladtryffel...UNDERBART gott alltihop.... När maten och vin, ja och colan var sluuut gick vi och tog en drink på Lilla Örebro, jag drack en jätte smarrig alkoholfri!!! drink med jordgubbssmak....mumma...=)

Hemresan var typ inte sååå rolig...Utanför Vretstorp blev det halt kan man säga, typ väldigt halt, typ snorhalt..... Polisen stod på vissan ställen och ca 5 avåkninar/räckespåkörningar på sträckan Sanstubbetorp-Laxå...Vilket inte är så långt, en mil kanske? lite drygt mer kanske?....SJUKT halt aså!!!Men det gick bra, jag kör ju som en kung!!!=)
Nu blir det duschen och mys i soffan en stund innan sängen kallar...=)





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar