måndag 4 januari 2010

Nytt decenium...

Men hur säger man? Tjugohundratio? Tvåtusentio? Tjugotio? Nolltio??eller bara 10? Fan märkligt att dom inte berättar det på nyheterna eller nå...

Nästan så man blir döv här hemma, tvättmaskinen väsnas ju så...Men tydligen har vi använt massa kläder...

Jag hatar, och då menar jag hatar gardinstänger och gardiner (förtillfället iaf) Blir inget bra hur jag en hänger dom, och inte finns det fästen som är långa nog heller..Hur snyggt är det när panelgardinerna inte hänger rakt??? Hmmm INTE snyggt...Eller när stången sviktar?? hmmm INTE snyggt... Nu skiter jag i det iaf..Har hört att det är inne att inte ha gardiner...Iofs tycker jag att det ser lite "hemtrevligare" ut med det..

Största problemet idag är iaf att jag tappat bort min kalender...Kan verkligen inte fatta var den är...och självklart måste jag ha den!!! Alla jobb tider och andra viktiga saker står ju där..Kan inte göra a-kassan annars...(ta lite pengar från staten, hi hi...har ju faktiskt betalat in själv)

Lämnade in bilen idag, sååå servicemind där...NOT..haha..

Dialog på verkstaden med gubben i kassan:

Jag - Tänkte på, det är en slang som förra ägaren tejpat med silvertejp, kan ni byta ut den?
Gubben - Den slangen är helt onödig, de behövs inte *suck*....(HALLÅ det skiter väl jag i jag vill ha en ny slang!!! )
Jag - ÖÖÖ nähä..Men..ööö OK!
Gubben -ja...
Jag - Ok, när är bilen klar?
Gubben - Aaa, den är väl klar vid åtta *suck* omkillen som ska fixa den kommer i tid *suck*..( ok, men VAD bra då!!, straxt efter tio va den klar, tur jag inte stod där och vänta!!)
Jag -ööö ok!?!?.. Men vill du ha numret så kan du ju ringa när den är klar..?!
Gubben - Nä..*suck*det behövs inte...*stön*Men jaja..*suck* (Men fan vad jobbigt allt va då?!!!)
Jag -ööö ja numret är 070 -556 _ _ _ _ , det är till min sambo... eller 600 _ _...Bra då ringer du...*smile*
Gubben -Jaja...

Säger bara HERREGUD människa!! Gå hem och lägg dig.... Eller vakna ur dvalan och ge mig en ny slang om jag vill ha det!!! Vad är problemet!!!

Jaja..Nu är tvätten klar... Dags att hänga den, sen pyssla lite tror jag , tänkte bla hänga upp en tavla i gästrummet...Göra de lite nice kanske...eller nå...

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar